preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:

 
 

DNEVNIK  PROVEDENIH AKTIVNOSTI

ŠKOLSKA GODINA 2016./2017.

Biranje Eko-odbora - listopad 2016.

 
U svakom razredu odabrano je po dvoje ili troje predstavnika u Eko-odbor, na prvom sastanku  učenicima se dodjeljuju uloge.

POPIS UČENIKA, ČLANOVA EKO-ODBORA I OPIS ULOGA

PRVI RAZRED

Ela Baneković

Marko Piskač

DRUGI RAZRED                                                                           

Nika Burec- MODERATOR- OBLIKOVATELJ TIMA

Patrik Bukovčak- EKSPERIMENTALNI KUHAR – IZVOR IDEJA

Lorena Kuzmić- MENADŽER- RAZVRSTAVA IDEJE

TREĆI RAZRED

Sara Havojić- MODERATOR- OBLIKOVATELJ TIMA

Leon Havojić- FOTOGRAF- DOKUMENTARIST

Luka Hrvoić- KUHAR- VOĐA TIMA

ČETVRTI RAZRED

Maja Benčak- TAJNIK

Antonio Kračić- KRITIČAR-INFORMATOR

PETI RAZRED

Tina Modrić- DOBAVLJAČ-TRAŽITELJ INFORMACIJA

LornaMateković- DOBAVLJAČ-TRAŽITELJ INFORMACIJA

ŠESTI RAZRED

Doroteja Adamić- TAJNIK

Viktorija Pavliček- KRITIČAR-INFORMATOR

Gabrijela Mlinarek-TAJNIK

SEDMI RAZRED

Paula Hadrović - MENADŽER- RAZVRSTAVA IDEJE

Valentina Kuzmić - MENADŽER- RAZVRSTAVA IDEJE

Anita Platnjak- DOBAVLJAČ-TRAŽITELJ INFORMACIJA

OSMI RAZRED

David Klimpak- FOTOGRAF- DOKUMENTARIST

Petra Pomper- KUHAR- VOĐA TIMA

Anamarija Bočkaj- KUHAR- VOĐA TIMA

Donošenje Akcijskog plana- studeni 2016.

Utvđeno je koje područje teme “Mi jedemo odgovorno” treba poboljšati te dogovoriti se što točno treba promijeniti u dosadašnjoj prehrani učenika.

Eko-odbor donio je  godišnji plan koji će nam pomoći da se približimo “Prirodnoj hrani”, te uključivanje zadane temu hrane u kurikulum 

Cilj 1 : Čuvanje i uzgoj starih vrsta: Očuvanje raznolikosti u mojem vrtu

Učenici donose u školu razne sorte domaćeg graha koji planiramo zasaditi u našem školskom vrtu čime ćemo očuvati bioraznolikost u našem kraju, konzumacija domaćeg graha u školskoj kuhinji, potaknuti će se uzgoj vlastite hrane te konzumaciju sezonske hrane.

 a) Sakupljanje sorti (sjemena) domaćeg graha- tijekom veljače

Učenici su kroz razgovor i fotografije s Interneta upoznati s osnovnom terminologijom vezanom uz bioraznolikost: vrste, sorte, pasmine…kao i s razlozima njihova smanjivanja. 

Učenici su shvatili  da su autohtone vrste i pasmine najbolje prilagođene staništu te da se izmjenom sorti i vrsta mijenja ekosustav.

b) Edukacija o nutritivnim vrijednostima graha- veljača- ožujak

Pronalaženje recepata i priprema jela u školskoj kuhinji sa domaćim grahom. Vjerovali ili ne, na svijetu postoji čak 70 vrsti graha, no kod nas se najčešće kupuju samo dvije vrste - šareni ili bijeli. U ovom akcijskom planu posvetili smo se upravo jelima od graha, namirnici koja je kroz povijest uvijek hranila mase, a od koje se mogu složiti nevjerojatni specijaliteti. Mogućnosti za pripremu graha ima mnogo, no većina pri spomenu graha odmah pomisli na varivo. Mi vam donosimo ukusan i zdravi recept za salatu od graha i tune. Dobar tek!
 

U samo 15 minuta pripremite ukusnu salatu...

Salata

200 g tune, konzerva  u ulju

220 g crvenog graha

50 g kukuruza u slanoj vodi

1 kom crvenog luka 

1 režanj češnjaka

1 kom jabuke (cijele)

1 kom crvene paprike

1 žlica peršina, list

Dressing

3 žlice grčkog jogurta

1 mala žlica senfa

1 mala žlica meda, vrcanog

1 žlica ekstra djevičanskog maslinovog ulja

2 žlica limunovog soka, sol, svježe mljeveni papar

Priprema: Pomiješajte sastojke za preljev da se dobro sjedine. Prelijte preljev preko očišćenih i nasjeckanih sastojaka za salatu u velikoj zdjeli za posluživanje i stavite u hladnjak oko 1 sat kako bi se okusi mogli razviti.

c) Predavanje u okviru projekta Shema školskog voća- veljača

Cilj ovog predavanja bio je popularizacija voća i povrća, uzgoj voća i povrća u vlastitom vrtu i voćnjaku ta očuvanje starinskih sorti voća (jabuke) i povrća. Predavanje za sve učenike Oš Visoko održao je gosp. Davor Brečak iz savjetodavne službe iz Varaždina.

 

Izgradnja začinskog vrta i sadnja začinskog bilja (kamilica, neven)- ožujak-travanj-svibanj

Učenici istražuju karakteristike tradicionalnog ekološkog vrtlarenja s naglaskom na tradicionalne vrijednosti, izvorne prirodne materijale za izgradnju objekta, autohtone ukrasne, ljekovite, korisne biljne vrste. Oplemenit ćemo okoliš svoje škole  edukativnim objektom dostupnim  široj korisničkoj javnosti, te potičemo pozitivno promišljanje pojedinca i lokalne zajednice o važnosti vlastite korisne zelene površine za ekološki uzgoj.

Cilj 3. Planiranje prehrane i sastavljanje jelovnika u  školi sukladno stručnim i znanstvenim spoznajama na području nutricionizma i medicine

a) Ovogodišnji plan projekta Mi jedemo odgovorno velikim dijelom bazira se na osvješćivanju svih uključenih sudionika u projekt: učenika, roditelja i učenika o važnosti odgovorne prehrane. Odgovoran odnos prema hrani znači  brigu za svoje zdravlje, ali i brigu za okoliš. Na sjednici Vijeća učitelja o važnosti izbalansirane prehrane te važnosti pojedinih obroka govorila je Lana Hajsok. Predavanje je imalo za cilj osvijestiti i informirati učitelje kako bi oni lakše svoja znanja i spoznaje prenosili na njihove učenike.

 

b) 17. ožujka i 24. ožujka 2017. godine dipl. ing. prehrambene tehnologije, nutricionist  Anita Car te dipl. ing. prehrambene tehnologije, nutricionist Davor Hostić pripremili su vrlo edukativno predavanje za roditelje učenika 1. – 8. razreda. Ova suradnja s nutricionistima  ima za cilj stvaranje uvjeta za poboljšanje prehrambenih navika naših učenika kroz izradu nutritivno uravnoteženih jelovnika.

Nakon edukacije roditelja, uslijedit će i edukacija učenika,a zatim i balansiranje jelovnika kako bi oni pratili nacionalne smjernice za prehranu djece u osnovnoj školi.

 

 

 

ŠKOLSKA GODINA 2015./2016.

Biranje Eko-odbora- 27.11. 2015.

U svakom razredu odabrano je po dvoje ili troje predstavnika u Eko-odbor. Na prvom sastanku  uĉenici čitaju  prvi dio stripa. Odredili smo mjesto poštanskog sandučića u kojem će učenici pronalaziti  pisma s više informacija.  Dodjele uloga.

 

Anketiranje učenika- Upitnik analize hrane: 7.12. - 11.12.2016.

Učiteljica Alenka Stričak provela je anketu s učenicima od 1.-8. razreda. Anketu je izradio učitelj informatike. Članovi Eko-odbora anketirali su školsku kuharicu.  Čitanje stripa pod nazivom “Mnogo pitanja”, objašnjavanje pitanja iz Analize hrane.


Vaganje hrane- prvo vaganje:  18. 1. -22. 1. 2016

Članovi Eko-odbora vagali su tjedan dana odbačene ostatke hrane u školskoj blagavaonici. 

Članovi Eko-odbora koji su sudjelovali u toj aktivnosti: David Klimpak, Anita Platnjak, Marija Tukša, Tina Modrić, Lorna Mateković

Privitak: Rezultati 1. vaganja

 

Donošenje Akcijskog plana:  21.1.2016.

Temeljem rezultata analize hrane utvrdili smo koje područje teme “Mi jedemo odgovorno” treba poboljšati.

 

Upoznavanje Učiteljskog vijeća s projektom:  23.12.2015.

Predstavljanje 7 koraka prema prirodnoj hrani, dogovor kako će  se bilježiti i procjenjivati tekuće postizanje ciljeva. 

Nositelj: Alenka Stričak, voditeljica projekta

Foto 1. Informiranje Vijeća učitelja

 

Predstavljanje rezultata Upitnika analize hrane: 28.1.2016.

Upoznavanje svih učenika škole s rezultatima upitnika kao i rezultatima provedenog vaganja ostataka bačene hrane u blagovaoni.

 

Foto 2. Upoznavanje učenika s rezultatima  rezultatima vaganja i akcijskim planom

Foto 3. Upoznavanje učenika s rezultatima provedenih upitnika

 

Predstavljanje Akcijskog plana:  28.1.2016.

Upoznavanje svih učenika i djelatnika škole  s Akcijskim planom.

Nositelj: ravnateljica Nada Horvat

 

Obrada 5. teme: BACAMO LI SVOJU BUDUĆNOST? - 28.1.2016.

Članovi Eko –odbora izradili su prezentaciju te je predstavili svim učenicima u holu škole. 

Članovi Eko-odbora koji su realizirali aktivnost:David Klimpak, Anita Platnjak, Marija Tukša, učiteljica Alenka Stričak

Sudionici, učenici 1.-8. razreda, učitelji

Obrada 1. teme:  JE LI PRAVO VRIJEME DA SE JEDU JAGODE? -  8.2.2016.

Učenici su podijeljeni u 4 grupe. Svaka grupa dobiva potreban materijal za rad - papir za izradu plakata, bojice, škare, ljepilo te novine i časopise sa raznovrsnom hranom. U svakoj grupi je četvero učenika. Učenici izrezuju hranu iz časopisa i lijepe je uz određeno godišnje doba.

Učenici će naučiti koja se hrana jede u kojem godišnjem dobu, uočit će prednosti proizvodnje i kupnje hrane od lokalnih proizvođača, saznati o mnogostrukim koristima od konzumiranja sezoske hrane.

Aktivnost su realizirali: članovi Eko-odbora Anita Platnjak i Ivan Zidarić, učiteljica Alenka Stričak, učitelj Zlatko Rusan,

Sudionici: učenici  1.-8. razreda

 

Vaganje hrane-  drugo vaganje: 7.3. - 11.3.2016.

Članovi Eko-odbora po drugi puta su  vagali  odbačene ostatke hrane u školskoj blagavaonici. 

Članovi Eko-odbora koji su sudjelovali u toj aktivnosti: David Klimpak, Anita Platnjak, Marija Tukša, Tina Modrić, Lorna Mateković

Privitak na kraju dokumenta: Rezultati 2. vaganja

 

Obrada 2. teme: Manja konzumacija mesa: Razotkrivanje veze između pilećih krilca i amazonske šume - 15.3. -18.3.2016.

    

Problematičan trend br.2: globalno povećanje potrošnje mesa
Što kada bi se nešto tako jednostavno i uobičajeno kao komad mesa našlo u središtu promišljanja budućnosti planete? Ovo pitanje postaje relevantno s obzirom na pojavu dva trenda. Prvi je da je sve više ljudi na svijetu i da će nas do 2050. god. na Zemlji biti 9 milijardi s povećanom potrebom za proizvodnjom hrane. Drugi trend je sve veća zastupljenost mesa i mlijeĉnih proizvoda (mlijeko, sir, jogurt itd) u ljudskoj prehrani, a stočni uzgoj zahtijeva velike količine resursa. Ukratko,ovom prezentacijom učenici su saznali kako  sve više ljudi jede sve više mesa i mliječnih proizvoda dok resursi koju su nam na raspolaganju – našeg jednog jedinog planeta – ostaju isti.

Jeste li znali da... ?

- se već jedna trećina svjetske obradive površine koristi za uzgoj stoke. Do 2050. god. će za prehranu stoke biti potrebna polovica obradive zemlje

 -je potrebno 20 milijuna hektara zemlje, što je površina Njemačke, da bi se prehranile životinje uzgajane samo na europskim farmama

 - je za proizvodnju jednog hamburgera potrebno 2400 litara vode

 - Program Ujedinjenih naroda za okoliš preporuča smanjenje konzumacije mesa u svijetu na 37 kg po osobi godišnje

ODGOVORNA OSOBA:       - Ana Mužina, Anamarija Bočkaj

                                          - učiteljica Mihaela Maček, učiteljica Alenka Stričak

Sudionici: učenici od 5.-8. razreda, učitelji

Obrada 3. teme: Veće uzimanje svježe i neprerađene hrane - Drugačiji pogled na kekse -4.4.-8.4.2016.

 

Tijekom ove edukacije učenici su naučili:

- kako konzumacija manjih količina visoko prerađene hrane, a više svježih i neprerađenih namirnica pridonosi boljem zdravlju

-konzumacija svježe hrane zahtjeva manji utrošak proizvodne energije od prerađenih ili zamrznutih namirnica i stoga ne uzrokuje klimatske promjene

- kroz razgovor i raspravu učenici su saznali:

-Što je palmino ulje?

-Gdje se palmino ulje proizvodi?

- Utjecaj palminog ulja na okoliš

-Posljedice krčenja šuma

-Što je zajedničko kolačićima, sladoledu, čipsu i čokoladicama?

Edukaciju i predavanja održali su  članovi Eko-odbora: Petra Pomper, Marija Tukša, Magdalena Hegedić

 

Učiteljica- mentor: Maja Grd

Sudionici: učenici  5.- 8. razreda

U privitku PowerPoint prezentacija 3. teme i nastavna priprema.

Obrada 4. teme: Poznavanje uzgajivača - Tko su ljudi iza hrane koju jedem; od 11. - 16.4.2016.

Odgovorne osobe: učenici- Marija Tukša i Petra Pomper

Učiteljica- mentor: Ivka Kožić

Sudionici: učenici  7. i 8.  razreda

Ishodi ove teme:

- učenici će shvatiti  da  malo  znaju  o  tome  tko  stoji  iza  hrane  koju  konzumiramo
- uočit  će  da  su  proizvođači  hrane  često  potplaćeni  i  da    ne  mogu  svoje  proizvode  prodati  po  poštenoj  cijeni
- naučit  će  da  kupovanjem  hrane  na  tržnicama,  poljoprivrednim  gospodarstvima  ili  pronalaskom  uzgajivača  mogu  saznati  koje  su  metode       proizvodnje  korištene  i  mogu  dati  prednost  organskom  uzgoju
- razumjeti  će  da  kupovanjem  hrane  direktno  od  proizvođača  bez  veleprodajnih  i  maloprodajnih  lanaca  mogu  pomoći   proizvođačima  hrane  
- uočit  će  da  odabirom  hrane  iz  drugih  zemalja  prema  deklaraciji  ili  logu  „pravedne  trgovine“ mogu  utjecati  ne  samo  na  svoju  prehranu  nego   i  na  druge  ljude  i  okoliš
- shvatit  će  da  upoznavanjem  uzgajivača  hrane  mogu  smanjiti  distancu  između  poljoprivredne  proizvodnje  i  naših  tanjura, a time direktno utjecati na kvalitetu hrane koju jedemo

 

U privitku PowerPoint prezentacija 4. teme i nastavna priprema.

EDUKACIJA UČENIKA OŠ BREZNIČKI HUM - 13.4.2016.

U srijedu  13. travnja učenice naše škole Anita Platnjak, Marija Tukša i Ana Mužina, članice  Eko-odbora u okviru realizacije EU projekta Mi jedemo odgovorno  ogledale su se u ulozi predavača te su održale  edukativno predavanje učenicima  7. i 8. razreda Osnovne škole Breznički Hum. 

Predavanja su održana na temu: Bacamo li svoju budućnost?  te Manja konzumacija mesa.

Cilj predavanja bilo je osvještavanje učenika o velikom porastu bačene hrane  kod nas i u svijetu te  povećane potrošnje mesa. Kroz edukaciju, učenici su osvijestili  i neke druge aspekte  konzumacije hrane, a to je da manjim bacanjem hrane i manjom potrošnjom mesa  doprinosimo očuvanju i drugih resursa-prvenstveno očuvanju vode, smanjenju stakleničkih plinova, smanjenju krčenja šuma i  očuvanju energije.

ODGOVORNE OSOBE: ravnateljica OŠ Breznički Hum Vesna Ivančan, ravnateljica OŠ Visoko Nada Horvat

NOSITELJI EDUKACIJE: učenice Anita Platnjak (6. razred), Ana Mužina i Marija Tukša (8. razred)

SUDIONICI: Edukaciji je nazočilo ukupno  43  učenika  i dvoje učitelja.

 

U srijedu, 20.4. održan je Projektni dan s tematikom odgovorne prehrane.

Tijekom projektnog dana održan je niz radionica u kojima su učenici sudjelovali po svojem izboru.  Više o projektnom danu pogledajte na naslovnoj vijesti našeg web-a na adresi:

http://os-visoko.skole.hr/?news_hk=1&news_id=766&mshow=290#mod_news

Osim  radionica, održane je eko-kviz također s tematikom odgovorne prehrane. U kvizu je sudjelovala ekipa naše škole i naši gosti, ekipa OŠ Breznički Hum. Eko-kvizu nazočili su svi učenici škole. Osim što su bodrili obje ekipe i za znanje ih nagradili pljeskom, usput su i čuli i naučili neke nove informacije.

 

Na kraju projektnog dana uslijedio je Sajam zdrave hrane na kojem su učenici, učitelji i roditelji kušali zdrave delicije.

Neki od zdravih specijaliteta  na sajmu zdrave hrane bili su: juha od koprive, domaća pogača, sok od koprive, sirup od maslačka, voćni frapei, voćni smoothie, sušeno voće,  salate od povrća i morskih plodova, rolada od koprive, a mnogi od nas su po prvi puta probali japanski sushi.

 

Obrada teme: PREKORAČENJE ZEMLJINOG BIOLOŠKOG KAPACITETA

Mentor: Mihaela Maček, učiteljica geografije

Nositelji aktivnosti: učenici 7. i 8. razreda

 CILJEVI:

- učenici će naučiti što je Zemljin biološki kapacitet

- učenici će naučiti koje države svijeta najviše opterećuju biološki kapacitet Zemlje

- učenici će naučiti kako izdračunati vlastiti ekološki otisak

- učenici će naučili koji su najveći zagađivači okoliša

Nastavna priprema za temu u privitku.

3. vaganje ostataka hrane u blagovaoni održano je od 2. - 6.5.2016.

Članovi Eko-odbora vagali su tjedan dana odbačene ostatke hrane u školskoj blagavaonici i to u vremenu od 2.- 6.5.2016.

Privitak: Rezultati 3. vaganja

Zaključak: Nismo uspjeli smanjiti bačenu hranu za 50 %, ali smo, prema rezultatima vaganja, smanjili bačenu hranu za 37%, čime ipak možemo biti zadovoljni. Nastavimo li provoditi ovakvu politiku, bacanje hrane bi se moglo još smanjiti. 

2.-11.5. Održana je edukacija učenika na 6. temu: Čuvanje i uzgoj starih vrsta: Očuvanje raznolikosti u mojem vrtu

Odgovorne osobe: učenici- Paula Hadrović, Ivan Zidarić i Ana Mužina

Učitelj- mentor: Zlatko Rusan

Sudionici: učenici  5.- 8.  razreda

Ishodi ove teme:

Učenici su  postali  svjesni činjenice povećanja ljudske populacije na Zemlji, a time i  sve većih potreba za hranom. Shvatili su da su autohtone vrste i pasmine najbolje prilagođene staništu i najbolje su prilagođene  s obzirom na prinos, zdravlje i dr. Učenici su si osvijestili da se izmjenom sorti i vrsta mijenja ekosustav.

Praktičnim radom u vrtu učenici uče vrijednost autohtonih vrsta te potrebu da se upravo njih uzgaja.

12. svibnja 2016. godine: Informiranje učenika, roditelja i posjetitelja škole o provedbi i realizaciji projekta Mi jedemo odgovorno

Povodom obilježavanja Dana majki i Dana obitelji u školi je upriličen prigodni program. U sklopu programa svima nazočnima predstavljeni su rezultati provedbe projekta Mi jedemo odgovorno. Rezultate su kroz prezentaciju predstavile članice Eko-odbora Anita Platnjak, Marija Tukša i Ana Mužina.

Nazočni učenici, roditelji učenika i ostali posjetitelji informirai su se o najbitnijim zaključcima projekta.

U duhu poticaja na zdravu i odgovornu prehranu, nakon  priredbe i prezentacije projekta održani su sportski susreti učenika, učitelja i roditelja u dvorani škole.

Odgovornom prehranom i kretanjem odgovorno se odnosimo prema našem zdravlju, ali i prema prirodi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Priloženi dokumenti:
nastavna priprema 1..docx
Nastavna priprema 2.docx
Nastavna priprema 3..docx
Nastavna priprema br. 4. Vece uzimanje svjeze i neprera ene hrane.docx
Nastavna priprema br.5. Tko su ljudi iza hrane koju jedem.docx
Nastavna priprema br. 6- Cuvanje i uzgoj starih vrsta.doc
Rezultati 1. vaganja.docx
Rezultati 2. vaganja bacene hrane.docx
3. vaganje ostataka hrane u blagovaoni.docx
Foto 1. Informiranje Vijeca ucitelja.JPG
Foto 2. Upoznavanje ucenika s rezultatima vaganja i akcijskim planom.JPG
Foto 3. Upoznavanje ucenika s rezultatima provedenih anketnih upitnika.JPG
Foto 4. Praktican rad ucenika-Uzgoj autohtonih vrsta u skolskom vrtu.JPG
Zapisnik 162. sjednice VU.pdf
KONZUMACIJA LOKALNE I SEZONSKE HRANE.ppt
Bacamo li svoju buducnost.pptx
GESUNDE-ERNAEHRUNG.pptx
KVIZ ZDRAVA I ODGOVORNA PREHRANA.pptx
Manja konzumacija mese.pptx
Vece uzimanje svjeze i neprera ene hrane.pptx
Tko su ljudi iza hrane koju jedem.pptx
Prekoracenje Zemljinog bioloskog kapaciteta - priprema.docx
Projektni dan Kopriva nastavna priprema.doc
Projektni dan Kopriva.pptx
Projektni dan Tradicijski dorucak na moderan nacin nastavna priprema.docx
Projektni dan Vocna salata nastavna priprema.docx
Projektni dan Sirup od maslacka nastavna priprema.doc
Projektni dan Ljubicica HJ nastavna priprema.docx
Mislimo zeleno jedemo zeleno.pptx
Projektni dan Mislimo zeleno jedemo zeleno radni listic.docx
Projektni dan Mislimo zeleno jedemo zeleno nastavna priprema .docx.doc
Projektni dan -Ljubicica vise od mirisnog ukrasa u vrtu nastavna priprema.pptx
Informiranje javnosti o realizaciji projekta na obiljezavanju Dana obitelji.pptx




preskoči na navigaciju