preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
VAŽNOST UČENJA ENGLESKOG JEZIKA U ŠKOLI

 

 

 

 

Engleski se jezik kao materinski jezik ili službeni jezik govori u velikom broju zemalja, proteže se kroz različite kulture i danas služi kao glavni jezik komunikacije u cijelome svijetu. Znanje engleskoga jezika od velike je važnosti za obrazovanje, za putovanja u inozemstvo i za uspostavljanje društvenih i poslovnih međunarodnih dodira i veza. Zato učenje engleskog jezika već u osnovnoj školi ima za cilj razvijanje komunikacijskih sposobnosti i jezičnih umijeća potrebnih za stjecanje opće kulture, za međunarodnu komunikaciju i pripremanje učenika za rastuće međunarodno tržište rada. Znanje engleskoga jezika svakako je prednost u vremenu brzih promjena koje se događaju kao ishod razvoja informatičke i komunikacijske tehnologije. Osim toga, učenjem engleskoga jezika učenici upoznaju zemlje engleskoga govornoga područja te složenost i višestrukost različitih kultura koje se njime služe. Nastava engleskoga jezika u osnovnoj školi priprema učenike za nastavak obrazovanja u sekundarnom i tercijarnom sektoru, a primjenom prikladnih metoda i tehnika u nastavnome procesu poticat će i održati pozitivan stav i motivaciju za njegovo učenje tijekom cjelokupnog obrazovanja. Znanje engleskog jezika smatra se i bitnim preduvjetom za omogućavanje procesa cjeloživotnog obrazovanja. U našoj školi učenici uče engleski jezik od 1. -8. razreda.

 

 The European Day of Languages- Europski dan jezika


Diljem Europe, 800 milijuna Europljana zastupanih u Vijeću Europe s 47 država članica, potiču se na učenje što više jezika, u svakoj životnoj dobi, u školi i izvan nje. Budući da je jezična raznolikost alat za postizanje većeg međukulturnog razumijevanja i ključni čimbenik bogate kulturne baštine našeg kontinenta, Vijeće Europe promiče višejezičnost u cijeloj Europi.Povodom ovoga Dana, niz događanja se organizira diljem Europe: aktivnosti za i s djecom, TV i radio programi, nastava jezika i konferencije.

 

Europska godina jezika 2001., koju su zajednički organizirali Vijeće Europe i Europska unija, uspjela je uključiti milijune ljudi diljem 45 zemalja sudionica. Njihove aktivnosti slavile su jezičnu raznolikost Europe i promicale učenje jezika.

Nakon uspjeha te godine, Vijeće Europe proglasilo je Europski dan jezika koji se slavi 26. rujna svake godine. Opći ciljevi Europskog dana jezika su:

  1. Upozoriti javnost na važnost učenja jezika i raznolikost raspona naučenih jezika kako bi se povećala višejezičnost i međukulturalno razumijevanje;

  2. Promicati bogatu jezičnu i kulturnu raznolikost Europe, koje treba njegovati i sačuvati;

  3. Poticati cjeloživotno učenja jezika u školi i izvan nje, bilo u svrhe školovanja, za profesionalne potrebe, za potrebe mobilnosti ili užitka i razmjene.

26. rujan 2011. označio je 10. godišnjicu Europskog dana jezika (EDL) kojeg je obilježilo Vijeće Europe i proslavilo diljem svojih 47 država članica. Naša škola također obilježava taj da različitim kreativnim radionicama, kvizovima znanja, pjesmom i plesom. Učitaljice Alenka Stričak i Željka Hutinski žele učenicima OŠ Visoko na zabavan i zanimljiv način skrenuti pozornost na važnost učenja i poznavanja engleskog i njemačkog jezika.

Language facts- Činjenice o jezicima

Postoji između 6000 i 7000 jezika u svijetu – koje govori 7 milijardi ljudi, podijeljenih u 189 samostalnih država.

Postoji oko 225 autohtonih jezika u Europi - oko 3% od ukupnog svjetskog broja.

Većina svjetskih jezika govori se u Aziji i Africi. 

Najmanje polovica svjetskog stanovništva je dvojezična ili višejezična, tj. govore dva ili više jezika.

U svakodnevnom životu sve više Europljana susreće se sa stranim jezicima. Postoji potreba za stvaranjem većeg interesa za jezicima među europskim građanima.

Mnogi jezici imaju 50.000 riječi ili više njih, ali pojedini govornici obično znaju i koriste samo jedan dio ukupnog vokabulara: u svakodnevnom razgovoru ljudi koriste istih nekoliko stotina riječi.

Jezici su stalno u kontaktu jedni s drugima i utječu jedni na druge na razne načine: engleske posuđenice i izrazi uzeti su iz mnogih drugih jezika u prošlosti, dok europski jezici sada posuđuju mnoge riječi iz engleskog.

U prvoj godini dijete izgovori širok spektar glasova i zvukova; oko prve godine izgovara prve razumljive riječi; oko treće godine formiraju se složene rečenice; u petoj godini dijete posjeduje nekoliko tisuća riječi.

Materinji jezik je obično onaj jezik kojega netko najbolje zna i najviše koristi. Ali postoje i "savršeni dvojezični govornici" koji govore dva jezika jednako dobro. Normalno je, međutim, da dvojezični govornici ne pokazuju savršeni balans između svojih dvaju jezika.

Dvojezičnost nosi sa sobom mnoge prednosti: to čini učenje dodatnih jezika lakšim, proširuje proces razmišljanja i njeguje kontakte s drugim ljudima i njihovim kulturama.

Dvojezičnost i višejezičnost imaju za posljedicu i ekonomske prednosti: radna mjesta su lakše dostupna onima koji govore nekoliko jezika, dok višejezične tvrtke imaju bolju konkurentsku prednost od jednojezičnih.

Jezici se odnose jedni prema drugima kao članovima obitelji. Većina europskih jezici pripada velikoj indoeuropskoj porodici.

Većina europskih jezici pripada trima velikim skupinama: germanskoj, romanskoj i slavenskoj.

Skupina germanskih jezika uključuje danski, norveški, švedski, islandski, njemački, nizozemski, engleski i jidiš, i ostali.

Romanski jezici su talijanski, francuski, španjolski, portugalski i rumunjski, i ostali.

Slavenski jezici uključuju ruski, ukrajinski, bjeloruski, poljski, češki, slovački, slovenski, srpski, hrvatski, makedonski, bugarski i ostale.

Većina europskih jezika koristi latinicu. Neki slavenski jezici koriste se ćiriličnim pismom. Grčki, armenski, gruzijski i jidiš imaju svoje pismo.

Većina zemalja u Europi imaju brojne regionalne ili manjinske jezike – neki od njih stekli su i službeni status.

Neeuropski jezici koji se najčešće govore na europskom teritoriju su arapski, kineski i hindu, svaki sa svojim sustavom pisanja.

Rusija (148 milijuna stanovnika) ima daleko najveći broj jezika koji se govore na njezinom teritoriju: od 130 do 200 ovisno o kriteriju.

Zbog priljeva migranata i izbjeglica, Europa je postala uglavnom višejezična. U samom Londonu govori se oko 300 jezika (arapski, turski, kurdski, berber, hindu, pandžapski, itd.).

 

Tongue twisters

Try to say this...Pokušajte izgovoriti...

  • How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood? A woodchuck would chuck all the wood that he could if a woodchuck could chuck wood
  • Sister Sue sells sea shells. She sells sea shells on shore. The shells she sells  are sea shells she sees. Sure she sees shells she sells
  • You've known me to light a night light on a light night like tonight. There's no need to light a night light on a light night like tonight, for a night light's a slight light on tonight's light night

poster edl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Igra i učenje: Potencijali učenja kroz igru

Korištenje videoigara i igara općenito u obrazovne svrhe nudi raznolikost prezentacija znanja te stvara mogućnost primjene znanja u virtualnom svijetu, na taj način podupirući i olakšavajući proces učenja. Igre imaju visoku prisutnost u neformalnim i informalnim segmentima učenja. Nažalost, u redovnom se obrazovanju igre još uvijek često promatraju kao neozbiljna aktivnost i potencijali igara za učenje ostaju neotkriveni. Ovaj rad u glavnim crtama izlaže teoretsku pozadinu i model učenja kroz igru, kao i primjere korištenja igara za učenje. Promišljanje o tome zašto i kako odabrati primjerene igre za učenje moglo bi potaknuti nastavnike da ih uvedu u svoju učionicu. Već 80-ih i 90-ih mnogi su znanstvenici izjavili da bi se računala i kasniji hipermediji mogli koristiti kao spoznajni alat za učenje, te u glavnim crtama prikazali mnoštvo drugih potencijalnih koristi koje pruža učenje potpomognuto računalom. Opširnije o tome na 


http://edupoint.carnet.hr/casopis/49/clanci/1.html

E-UČENJE  ENGLESKOG JEZIKA

Zanima te gramatika engleskog jezika? Tada si na pravom mjestu. Ovaj blog sadrži jednostavna objašnjenja glagolskih vremena, te druge korisne savjete. Želim pomoći učenicima da lakše nauče engleski jezik, te se usput zabave. Nadam se da ćeš to iskoristiti, te uspješno riješiti zadatke ili jednostavno ponoviti dosad naučeno gradivo. U tome ti mogu pomoći i sljedeće web stranice: 

Ova interaktivna stranica pruža mogućnost da provjeriš stečeno znanje iz engleskog jezika. To činiš kroz zanimljive testove i igre. Osim tih stranica postoji i Kubbu je zanimljiv alat za izradu kvizova, testova , križaljki.. Jednostavan za primjenu koji je dizajniran kako bi olakšao učiteljima rad i poboljšao proces učenja. Posebno je zgodno što alat
 pruža mogućnost kreiranja besplatnih učitaljskih računa sa 15 aktivnosti i 30 učeničkih računa. Alat pruža mogućnost izrade različitih kvizova sa kombinacijama izrade pitanja te  križaljki. Također, svi izrađeni kvizovi i križaljke mogu se isprintati. Nakon što učenici riješe određeni zadatak, učitelj ima mogućnost uvida u rezultate koje su postigli učenici. Pokušajte riješiti neke zadatke na slijedećim stranicama...SRETNO!

http://www.kubbu.com/a1/65166_general_english_quiz

http://www.kubbu.com/a1/64978_past_simple-irregular

http://www.kubbu.com/a1/65084_fruit__vegetables_and

http://www.kubbu.com/a1/65086_nouns__adjectives_and

 

Također, ovdje se nalaze razne poučne i zabavne igre i za najmlađe...Tko kaže kako učenje engleskog jezika ne može biti zabavno. Pa krenite i naučite nešto novo...

http://www.zlatnadjeca.com/2011/01/ucimo-engleski-jezik.html

 




preskoči na navigaciju