preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:

 
 

DJEČJA IGRAONICA

 

Dječju igraonicu pohađa 30 djece u dobi od 1 – 6 godina. Igraonica djeluje u prostorijama OŠ Visoko u terminu od 16.00-18.30 sati. OŠ Visoko ustupila je na korištenje  dvije učionice i športsku dvoranu besplatno koje članovi DND Visoko koriste isključivo u odgojno-obrazovne svrhe. Djeca su podijeljena u 2 grupe po dobnim uzrastima. Djeca pohađaju igraonicu dva puta tjedno, jedan tjedan ponedjeljak i srijedu, drugi tjedan utorak i četvrtak. U sklopu dječje igraonice djeca su  prvenstveno posvećena igri.

Igra je integralni dio života i stvaralaštva djeteta, kao i temelj dječjeg razvoja, njegovih tjelesnih, intelektualnih i socio-ekonomskih sposobnosti. Dijete se razvija u igri i stječe prve pojmove o sebi i svojoj okolini. Svaki roditelj sigurno želi svom djetetu priuštiti radosno i sretno djetinjstvo, ispunjeno ljubavlju i pažnjom. U djetinjstvu se igra, rad i učenje isprepliću. I učenje i rad daju efikasne rezultate ukoliko se provode aktivnostima i elementima igre. Mala su djeca po prirodi znatiželjna i zainteresirana. Kako bi tu znatiželju zadržali, potrebni su im poticaji i ohrabrivanje od strane roditelja, mnoštvo različitih igračaka i igara. Na taj način izražavaju svoje zamisli i stvaraju se zdravi temelji za kasnije neometano i uspješno učenje. Igra je faza u razvoju predškolskog djeteta, ali i metoda, te prerađena stvarnost usklađena s dječjim doživljajem, stvaralačka aktivnost, koja je neponovljiva i univerzalna. Ona je za dijete najvažniji posao. Igrom dijete uči na pokušajima i pogreškama, eksperimentira s različitim materijalima, izražajnim, istraživačkim i drugim postupcima i sredstvima. Kod djeteta, se razvija osjećaj sigurnosti, samopoštovanja, samostalnosti, samokontrole, socijalizacije, kompetencije i humane komunikacije.

Djeca veći dio vremena provode u igri. Međutim, igra je mnogo više nego način provođenja vremena. Svrha igre je učenje, trošenje viška energije i relaksiranje. Za dijete je ona poticaj i zrcalo njegova razvoja, mjerilo njegove inteligencije. Igrajući se dijete stječe znanja i uči ponašanja. Dijete će u igri svemu dati odgovarajući smisao. Riječi i predmeti dobivaju nova značenja i funkcije. Kroz igru dijete bolje upoznaje sebe, život okoline, te svojim djelovanjem uljepšava, dinamizira i humanizira okolinu u kojoj se nalazi. Iako izaziva svojevrstan napor praćena je zadovoljstvom, veseljem, dinamikom, a stječu se i određena znanja i vještine. Putem igre dijete poštuje, slijedi ili stvara određena pravila, čini ono što želi, vlada situacijom, može biti tko god želi, „prerađuje" i lijepe i ružne doživljaje i priprema se za budućnost. S dobi djece mijenja se spoznajna i društvena složenost igre. Nezadovoljavanje potrebe za igrom djeluje na psihički, emocionalni i socijalni razvoj djeteta.

 

Dječju igraonicu vode: Ana Škrpec i Martina Deglin.




preskoči na navigaciju